Good Friday



Långfredag!
För många är långfredag en sorgens dag.
Men jag tänker då inte sörja, detta är ju en glädjens dag, en frihetens dag!
Jag förstår inte riktigt grejen med att sörja någon som faktiskt lever? Gud är ju samma glada och levande Gud idag som han är alla andra dagar! Däremot är långfredagen en dag då jag känner tacksamheten lite extra!
Tacksamheten för vad Jesus faktiskt gör på korset!

Gud är en sällskapssjuk gud..
Gud vill ha gemenskap med oss! Han brinner för gemenskapen med oss.
Han själv blev kött och lät sig dö för våran skull medan vi ännu var syndare. Medans vi syndar, medans vi medvetet syndar och vänder ryggen mot honom så står han fortfarande med öppna armar och vill umgås med oss!
Han vill höra vad du bär på, hur din dag har varit, vad som var bra och vad som var jobbigt!
Det mina vänner, kallar jag en Gud som verkligen bryr sig om oss!

Ja, denna dagen ska jag vara lycklig!



Vill bara tillägga att jag inte tycker att detta är någon partydag, om det var någon som fick den uppfattningen.
Det jag menar är att jag inte tänker vara ledsen för att Jesus dör..att Jesus dör för oss är ju det som det glada budskapet handlar om! Självklart ska man vara stilla och begrunda vad Jesus gör, men jag vill inte göra det med sorg, utan med glädje och tacksamhet..

Kommentarer
Postat av: mike the pike

Vill bara tillägga att jag inte tycker att detta är någon partydag, om det var någon som fick den uppfattningen)



ha ha ha ha ha!

2009-04-13 @ 15:40:13
URL: http://familjenalm.blogg.se/
Postat av: rebecca

Du har så rätt= gud är kärlek

amen

2009-05-08 @ 22:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0