Kvällsmat



Idag fick jag äran att laga middag till familjen..
Jag är expert på köttfärsrätter! Så jag slängde ihop en enkel men god köttfärspaj!

Ingredienser;
  • Köttfärs
  • Paj


Skämt åt sido, detta är så enkelt att det nästan känns meningslöst att skriva hur man gör den! Men, om du är lat så kan du gå till närmsta matbutik, inhandla Maizéna Pajdegsmix och följ anvisningarna på förpackningen! Tycker du som jag att det är roligt att laga mat så gör du dig en egen pajdeg!

Stek upp 500 gram köttfärs och blanda i valfria smaksättningsmedel..Några alternativ är salt, peppar, chilipulver, vitlökskrydda, lök, soja, grädde, crème fraiche och ketchup. Det brukar bli lite köttfärs över, så det kan du lägga i en burk och ha med dig till jobbet dagen efter! Skitsmart!

Nåväl, bre ut pajdegen i en mellanstor form, häll på så mycket köttfärs du vill ha! Täck köttfärsen med ost! Vill man göra den lite extra fin så kan man skära några körsbärstomater på mitten och lägga ut lite som man vill! Strö på lite lite oregano, mest för utseendets skull!

Ja..en enkel köttfärspaj alltså!

Och nu är det bara 13 dagar kvar tills Usa. Detta är lite för stort för mig för att jag ska kunna tänka på det ens?
Usa har varit mitt drömresemål i 20 år...typ

Kommentarer
Postat av: Jonas

Sjukligt spännande maträtt :) Nästan så jag måste prova det själv, tror jag.

Häftigt med Usa!

2009-04-13 @ 10:30:24
Postat av: micke the pike

den såg ritkigt god ut mannen! nu bliv jag hungrig!

2009-04-13 @ 15:36:41
Postat av: Moder

Hallå där, du glömde MYCKET GUL LÖK också.....

Annars var den supergod, älskling.

2009-04-17 @ 19:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0