*suck*



Idag var Evert Bjärkhed, pastor i Allians Huskvarna och predikade hos oss! Samtidigt så predikade våran pastor Stefan Salmonsson i Allianskyrkan! Ett pastorsbyte för en söndag alltså. Riktigt bra predikan, och det jag fick ut av den var att bön inte alltid måste vara en massa långa ord. Ibland kan en suck vara en bön och Gud vet precis vad den sucken innehåller! Han hänvisade till berättelsen i bibeln där Jesus gör sitt första under. Jesus är på bröllop, och vinet tar slut och Maria uttrycker sig "dom har inget vin", varpå Jesus gör vatten till vin! Ibland räcker det med "jag orkar inte mer" eller bara ett svagt "Jesus" och Gud kommer svara!

Iallafall, jag tycker det var jätteroligt att Evert kom och predikade hos oss! Livets Ord klingar dåligt i folks öron, även i frikyrkovärlden tyvärr! Vi har vårat sätt att vara, andra församlingar har sina sätt att vara, men vi tillber samma Gud! Det är samma Gud som vi kämpar för, och samma Gud vi vittnar om! Jag tror att vi ska ödmjuka oss mer, lägga undan våra attityder till varandra, och istället se till det vi har gemensamt! Då tror jag att vi kommer vinna fler människor för kristus! Människor kommer attraheras av kristendomen om dom ser att vi i Guds familj lever i kärlek till varandra!

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Johanna Gell

Hejsan Eddie! Kom in här på din blogg genom fb och måste säga att jag blev jätteuppmuntrad! Har nog aldrig varit inne på blogg där en ung kille så frimodigt och ärligt berättar om sin tro och sitt liv. Tack så mycket! Jag kommer nog fortsätta läsa din blogg om du inte har något emot det:) Guds välsignelse!

2009-08-16 @ 23:30:35
Postat av: Natalie:)

...Och inte bara lever i kärlek till varandra inom församlingarna. Utan även utåt. Äkta kärlek & inte "Jag är kristen så därför ska jag älska alla..." Utan från hjärtat.



Många kristna glömmer det:(

Men okristna är exakt lika bra som kristna!

2009-08-17 @ 22:56:19
URL: http://nataliesdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0