24 aug - tandköttsinflammation



Japp, så är det! Imorse blev det ett akutbesök hos tandläkaren! Jag har en inflammation i tandköttet som spridit sig till käken, örat och halsen, sucks..

Men Gud är en fantastisk Gud! Jag har varit på Löttorp i helgen på församlingsläger! Ett tillfälle till gemenskap med andra medlemmar i församlingen, en chans att lära känna nytillskotten osv. Jag älskar verkligen min församling, och jag älskar att det har blivit en sådan tillökning av människor med invandrarbakgrund! Massa olika kulturer som möts! Jättehäftigt! Ett kvällsmöte hade ett inslag som handlade om det som jag delade för några inlägg sedan - om förlåtelse!
Två bröder från Iran hade inte pratat med varandra på flera år, men Gud var där och inför hela församlingen så kramades dom och förlät varandra! Oj oj, inte ett öga var torrt! Hela den kvällen var så sjukt bra, jag har inte gråtit så mycket på ett bra tag! Allt för Guds storhet! Det är verkligen inte av sorg man gråter, utan för att Gud blir så påtaglig! När han ger oss en kärleksfull beröring, bara en liten pust av hans omsorg och storhet så blir man så berörd! När man ser vad Gud gör hos människor, tex. att sudda bort stoltheten hos dom där två bröderna, så att dom kunde återförenas! Ja, det är gripande..

Jag önskar att varenda människa på våran jord fick uppleva Gud sådär nära och påtagligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0