da holy frickin' ghost!



Duvan står för den helige ande, enligt skriften




LÖRDAG!

Jag ska festa så sjukt hårt ikväll! Förfest hos en polare, sedan blir det utgång! vi ska ut och göra stan osäker! Kommer bli så sjuuuukt roligt! Men jag måste ta det lite lugnare med alkholen den här gången, förra gången vaknade jag ju upp rådhusparken! LOL!

Men om vi ska vara allvarliga nu, såhär lever alldeles för många ungdomar idag! Jag dömmer ingen, men varför vilja leva på detta sätt som egentligen bara har baksidor? Jag tvivlar inte på att man säkert har skitroligt, att det är askul att festa! Men, om man tittar på konsekvenserna? Och på riktigt..du kan bli minst lika full av den helige ande, och göra helt crazy saker, men skillnaden är att när du vaknar upp dagen efter så slipper du den sura smaken av gammal öl i munnen, du slipper ett bultande huvud och du slipper illamåendet! Du slipper hoppas att du inte gjorde något du kommer ångra!  Klockrent, eller hur? Istället vaknar du med en känsla av lycka, en känsla av liv och kärlek! I Apostlagärningarna så berättas det när den helige ande faller över Petrus och hans polare, och folket runt omkring flockas omkring dom, hånskrattade och sa "dom har druckit sig fulla på vin.."

Så, det finns nog en likhet i att bli packat på alkohol som att bli packad av Gud!
Utåt sätt alltså! Så, varför inte pröva Gud istället för Smirnoff Ice?

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt bra skrivet eddie!



Mvh julius

2009-08-29 @ 21:01:59
Postat av: Trude

Haha, you got me!!!

Fick hjärtat i halsen när jag började läsa ditt inlägg, fast det hamnade på rätt plats igen snabbt.

Jättebra skrivet!

You got my attention!!

Be blessed! Trude

2009-08-29 @ 21:15:34
URL: http://frugan-thinkpositive.blogspot.com
Postat av: Scram

Big Up Eddie!

2009-08-29 @ 21:29:10
Postat av: johanna

duuuu, jag trodde jag hade kommit in på fel blogg när jag började läsa. men så galet bra skrivet ped!

2009-08-29 @ 21:41:54
URL: http://johannanielsen.blogspot.com
Postat av: Clara

Så sant så sant!! Du e bra killen =)

2009-08-30 @ 00:52:04
Postat av: Tom

YA MAN! SÅ SKA VÄRLDEN TA'S!

2009-08-30 @ 18:12:58
Postat av: Anonym

ja men liksom man kan väl fortsätta festa utan att bli aspackad? det står väl inte i bibeln att man inte får festa med alkohol! bbara att man inte ska bli full eller?

2009-08-30 @ 21:07:40
Postat av: Eddie

Helt korrekt! Men bibeln talar mycket om Guds syn på druckenhet, och det är verkligen inte okej! Du har helt rätt, det står inte "du får inte dricka" däremot står det "berusa dig inte på vin, utan låt dig istället fyllas av den Helige Ande"



Hur lätt är det att "festa med alkohol" utan att bli full? Inte särskilt lätt skulle jag tro! Gud gör nog igen skillnad på om du är påverkad men har kontroll över dig själv, eller om du är så påverkad att du inte kommer minnas vad du gjort dagen efter!

Varför ens festa med alkohol om man inte vill bli full? Om det inte är alkoholen som gör festen rolig så kan man väl likaväl dricka päronsoda eller vad som..

2009-08-30 @ 22:49:38
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: moder

Det finns inget som förstör familjeliv och relationer så mycket som alkohol. Det finns inget bra med det helt enkelt. Dessutom så säger min kusin Bengt som är hjärnkirurg, att de celler som förstörs vid berusning, typ att man tappar balans och så, aldrig kan komma tillbaka. Så vem vill förlora en massa bra celler med åren. Inte jag i alla fall.Jag har en bror mindre pg. en rattfyllerist. Jag hatar alkohol!!!!

2009-08-31 @ 11:43:08
Postat av: Anonym

asså du skrämmer mig ;)

2009-09-01 @ 18:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0