Du och jag, Jesus. Ja...du och jag, Eddie






Sitter här i min ensamhet, med endast två smörgåsar som sällskap! Men snart finns dom inte mer, för jag tänker nog äta upp dom!

Fast, jag tar nog tillbaka det jag sa! Jesus är ju faktiskt med mig hela tiden, verkligen hela tiden! Det är tryggt att veta faktiskt, och det är faktiskt ganska häftigt att man kan hänga och chilla med honom! Jag fattar inte varför man inte gör det oftare, för Jesus är livets kille. Den absolut bästa vännen man kan ha, en vän som inte kan svika en, inte ens om man sviker honom. Och när du ber om förlåtelse så kramar han om dig och säger "Det är glömt nu! Vad har du gjort idag? Jag vill gärna veta!" som om inget hade hänt! Det är väl en livets vän ändå! Och ja, rent fysisk sätt kan man känna Jesu omfamningar! Jag får gåshud, gråt i halsen och hjärtat bultar extra hårt och såklart en känsla av lycka och frid!

Jesus är den bästa vännen man kan ha, och han vill inget hellre än att vara din vän med! Han vill sitta och snacka, prata om hur du mår, höra hur din dag har varit! Han vill höra dina problem du har med din flick/pojkvän, och han vill höra alla grejer du är tacksam för! Well, skulle kunna sitta jättelänge och skriva om vad man kan prata med Jesus om! Faktum är att du kan prata om allt! Ja, jag önskar jag vore bättre på att bara hänga med honom, för oftast så kan bönelivet bli väldigt krystat! Man tar sin bibel, sätter sig på sängen och så försöker man be liksom. Jag brukar istället gå ut på kvällen, gå en lång promenad och prata i normal samtalston med honom! Som om han vore en fysisk person som gick brevid än, då brukar jag få ur mig allt jag vill prata om och även om man inte hör hans röst rent fysiskt som svar så ser jag ändå inombords hur han går där jämte mig, håller om mig med sin trygga arm och bara lyssnar och nickar kärleksfullt!

Är det någon som orkar läsa mina inlägg!?
När man läser "bloggtips" så ska man tydligen skriva korta notiser bara, för annars tröttnar folk! Aja, ni får stå ut! ;)

Kommentarer
Postat av: C

Jag orkar! Du ger hopp i dina inlägg, får mig att inte tvivla

2009-09-01 @ 08:38:08
Postat av: C

...jag var nog inte riktigt färdig med kommentaren...joo inte tvivla som sagt. Du visar att det finns en Gud som aldrig sviker, någon som är där när allt allat rasar. Du visar så öppenhjärtligt vad du tror på , hen stor förebild för mig. Jag går här, tror , är i kyrkan då och då, leder lovsången då och då men är så innerligt rädd att bli stoppad i ett fack. Den kristna. Den tråkiga. Den töntiga som inte behöver andra vänner, hon kan ju gå och va med sina jesuskompisar. Så är läget. Därför läser jag din blogg, läser och tänker. Du skriver bra, eller fint om man kan uttrycka det så. Sluta aldrig skriva, för min skull iallafall...

2009-09-01 @ 08:43:02
Postat av: Frida, har halkat in här på nåt sätt bara...

jag orkar också! vanligtvis så avskyr jag bloggar med en massa text och kollar hellre på bloggar med massvis av bilder, men så halkade jag in här och blev väldigt berörd av dina inlägg. jag är kristen, men har tvivlat en hel del på senaste tiden. men du skriver så fantastiskt bra och får en liksom att tänka efter lite... jag tvivlar fortfarande, men det är skönt att få se in i en annan kristen persons liv. såå.. tack för en bra blogg helt enkelt! nu är det nog jag som får undra om DU orkar läsa MIN kommentar... :)

2009-09-01 @ 13:45:21
Postat av: moder

Även en moder kan bli rörd och uppiggad av sonens blogg. Så fortsätt skriv, är du snäll!

2009-09-01 @ 17:32:57
Postat av: bejatrajs

ja, man orkar läsa. Man vill läsa. inte ska du bry dig om längden, du har så bra saker att säga. skriv efter ditt hjärta, då orkar vi läsa oavsett hur långt det är. japp. åh, vad jag älskar min bästa vän Jesus! iiiiih. ha det förträffligt e stigson.

2009-09-01 @ 19:11:47
Postat av: Claris

instämmer med dom andra :) Jag har fått så sjukt mycket uppmuntran genom att läsa din blogg o även när jag snackat med dig via msn.. Du kan verkligen nå andra människor!! Jesus älskar diig fettans mycket Eddie ;) o jag tycker du e en massa bra!!

2009-09-01 @ 21:07:00
Postat av: Anna Drott

Åsså kommer din syster å sabbar allt i en kommentar här...:)



Funderade bara på hur det måste se ut när du går å snackar på vägen där. Hehe.



Skämt åsido. Jag gillar att läsa om dig och vad du gör. För vi träffas ju inte så ofta som jag skulle önska.



Stor kram från Sis!

2009-09-01 @ 21:56:10
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com
Postat av: Anna Drott

Så bra brorsan...att du tänker på omgivningen ;)



Love u 2!

2009-09-01 @ 22:06:12
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com
Postat av: Eddie

C: Att vara en brinnande kristen är det mest coola man kan vara! Det är attraktivt med människor som verkligen står för sina åsikter och sin tro, som inte håller det hemligt! Tack för din kommentar! Feta blessings! :)



Frida: Haha, jag lätt att jag orkade läsa den! ;)

Tack så mycket! Alla människor kämpar med tvivel, till och med Thomas som gick med Jesus rent fysiskt tvivlade! Det ligger i våran natur, men Gud ser till ditt hjärta och innerst inne vet både han och du att du tror :) Keep it up! Ge inte upp, så ska du få se att det händer grejer!



Mor: Jag älskar dig! Du har fått vara en förbild för mig i många saker!



Bejatrajs: Tack!! Vad uppmuntrad jag blir!!! :) Ha det förträffligt du med!



Clara: Du är fin, clara! Gud har lagt ner så mycket i dig! Du strålar verkligen! Det ska du veta :)



Syster: Du fick en egen kommentar i din blogg! puss!

2009-09-01 @ 23:59:28
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Annie

Man blir glad av det du skriver, och så lär man sig så sjukt mycket bra saker som man inte ens tänkt på innan! :)

2009-09-02 @ 12:37:06
URL: http://annniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0