Everlasting God





Sitter och lyssnar på Everlasting God! Jag sökte på Everlasting God och fick upp massa versioner av den! Så nu rullar den liksom, samma lovsång men olika tappning varje gång! Härligt!

Idag har jag funderat mycket på förlåtelse! Och jag kan inte annat än att säga att det finns en enorm kraft i att leva i förlåtelse! Förlåtelse löser dig från att hamna i bitterhet, förlåtelse för samman splittrade familjer, förlåtelse läker brustna förhållanden till människor i ens närhet! Både att släppa på sin stolthet och be om förlåtelse, men också att ge förlåtelse till någon!  Jag är en man med ibland ett alldeles för stort samvete, och jag avskyr den gnagande känslan av att vara osams med någon, jag avskyr det dåliga samvetet man får när man sagt något riktigt onödigt till någon! Och ja, ett "förlåt..verkligen" reparerar hela situationen! Tänk om alla levde i förlåtelse! Då skulle många fler människor leva ett liv utan bitterhet! I Lukasevangeliet säger Jesus något i stil med "Hon har fått förlåtelse för sina synders skull, därför visar hon stor kärlek. Den som får lite förlåtelse, älskar lite med" Ja, nu skrev jag det på en något modernare svenska.
Förlåtelse innebär mer kärlek! Och visst vill vi leva på en kärleksfull jord? visst vill vi känna kärlek i våra umgängeskretsar?


Jesus tog våra synder och förlät oss, varför ska inte vi kunna förlåta varandra?


Till dig som känner att du borde förlåta/ge förlåtelse;
Just do it! Det finns en mäktig kraft i förlåtelse, en kraft som är så stor att vi nästan inte förstår den..
Jag upplever att någon som läser min blogg, känner ofrid pga att du ofta bråkar med en familjemedlem!
Även om du upplever det så att det inte är du som bråkar, be om förlåtelse för det lilla du gjort! Och jag lovar att det kommer hända grejer!

Gud välsigne dig!


Kommentarer
Postat av: johanna

så sant! jag hade tänkt prata med DIG om just förlåtelse ikväll! och sen skriver du om det..

du är bra eddie. du är en riktig gåva från Gud

2009-08-19 @ 02:19:13
URL: http://johannanielsen.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Tja! Tack för din snälla kommentar. Vilken bra blogg du har. Snygg header också. Och kul att du är kristen.

2009-08-19 @ 09:44:43
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Emmelie

det där är min absoluta favoritbild. den säger så mycket. jag har en liten version av den i min plånbok som jag ibland plockar fram och påminner mig själv med.

2009-08-19 @ 14:01:32
URL: http://emmeliej.blogg.se/
Postat av: Hanna

Eddie, du är så sjukt bra! Jag tror verkligen att din blogg hjälper människor. Inte minst mig. Fortsätt att leva för Gud för han har lagt ner så mycket gott i ditt hjärta. Tack!

2009-08-19 @ 18:42:56
URL: http://hannafeurst.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag blev väldigt väldigt berörd av detta.. Har bråkat så oerhört mycket med min mamma den senaste tiden, vi har inte kommit överens på väldigt länge. Detta fick mig att gråta Eddie. Att Gud bara kan använda människor på detta sättet. WOW

2009-08-19 @ 20:12:13
Postat av: moder

Älskade son,

i vårt hem har förlåtelse och kärlek varit grundpelare.

Att aldrig somna osams osv. Prata ut och reda ut trassel.Och visst är det skönt att leva i frid och harmoni med människor.Kanske du har det hemifrån, vad vet jag.

Ha det bra på Öland, min gosse.

pepp...mamma

2009-08-20 @ 15:24:30
Postat av: maja

eddiepeddie! kände igen mig sjukt mycket i det där också, kan dock berätta detaljer. inte här iaf. du är grym (eller kanske, gud är grym genom dig)! ps. du verkar ha världens sötaste mamma (:

2009-08-20 @ 21:13:21
Postat av: Scram

Tack Eddie, du stärkte mig nu!du är så himla bra!

2009-09-09 @ 00:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0