att lägga ner möda och kraft på något man ändå ska riva upp senare..



Den här killen älskar att slå in julklappar. Och han är estet ända in i benmärgen. Det ska vara rätt sorts papper, det ska ha den rätta looken! Jag tycker det är så sjukt tråkigt att ge bort ett paket som är sådär opersonligt. Liksom, ett vanligt mönstrat presentpapper, ett vanligt presentsnöre som man krusidullar med saxen sådär. Opersonligt! Ingen big deal egentligen, det gör inget om jag själv får det. Men att ge bort..nej. Jag älskar paket med en riktigt gammaldags look. Det ska vara lite som taget ur Kajsa Kavat. Det ska vara tjockt naturfärgat papper, natursnöre som luktar hö och självklart lackstämpeln! Åh, jag älskar det!

Imorgon kommer Hillevi hem från sin Thailandsvistelse. Hon är saknad! Jag älskar mina arbetskamrater, så man saknar dom när någon är borta. Näst på tur är Annie som ska dra till Australien. Åh, kommer sakna! Men imorgon ska jag jobba med Hille iallafall, det kommer bli livet!

Nu ska jag mysa till det med lite te och pepparkakor! Gud välsigne dig!

Kommentarer
Postat av: Micke Alm

Håller helt klart med dig när det gäller julklappar, men jag brukar inte orka göra såna fina, men jag älskar själv sådan klappa!

2009-12-03 @ 21:53:03
Postat av: Clara

Älskar det. Så galet mysigt med sånna paket.

2009-12-04 @ 02:10:54
URL: http://claracarolina.blogg.se/
Postat av: joy

Jättefint paket, jag gillar sådana också, men orkar inte alla år..

Lycka till med paketinslagning, julmys och jobb!

2009-12-04 @ 12:05:34
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilket fint paket! De e så rätt! Det är ett så lätt sätt att förjylla julen me!

2009-12-04 @ 17:04:33
Postat av: Anna Drott

Eddie, min bror, du kommer få sådana där opersonliga paket av mig. Men jag ser det inte som opersonligt, jag ser det som en handling av en person som har grymt ont om tid, och den tid som finns går åt till att leta efter innehållet. Men paketet du gjort är naturligtvis jättefint!



Puss och kram från syrran, som nu drar till Thailand!

2009-12-04 @ 21:21:43
URL: http://annadrott.blogspot.com
Postat av: natalie hanna

svar:

Haha!!

Jesus gick och förlät synder, han försökte inte förbättra människan, annars hade han väl inte behövt dö?

Och det är väl ändå inte vår uppgift att visa människor vad som är rätt och fel? Du kan ju inte själv leva efter det direkt. Det är väl bättre att visa människor Jesu kärlek, att han förlåter synder, inte dömer? Hur sjutton ska dom annars kunna lära känna Gud om vi inte gör det med kärlek? Att berätta vad som är rätt & fel är inte kärlek, det är en strävan efter att forma människor, och det är inte våran uppgift.

T.ex. Min pojkvän har funnit en stabil tro & relation med Gud, men inte för att jag sa vad som är rätt & fel utan för att jag visade kärlek till honom och inte dömde eller försökte ändra på honom.

Visst, många kristna människor gillar det du skriver, men gör icke-kristna det?

2009-12-05 @ 13:04:50
URL: http://lovelyminutes.blogg.se/
Postat av: j

"natalie hanna", ibland behöver man vara radikal! om du läser bibeln så står det mycket om hur vi ska leva och inte leva. Men självklart har du rätt om att man ska visa på Guds kärlek!! En vän till mig fann nyligen också Jesus, vilket är bland det bästa som hänt, men jag tror att det kan vara lite såhär..folk är så trötta på att vi kristna inte har något mer att erbjuda än en jummen tro..allt ska kompromissas med hela tiden, eller hur? människor går bara längre och längre i vad man får göra, snart är inget en synd längre? man måste vara radikalare för att få något att hända i Svergie. Självklart ska man tyda på Guds kärlek, men tror du inte det går lite hand i hand? Om du lever efter Guds vilja så blir du också radikal? Jag tror knappast Eddie är ute efter att döma någon, utan skriver bara av det han har på hjärtat. Så jag tror att det är lite tvärt om, det är många gånger de kristna som inte vill höra radikala budskap för att de känner att de inte kan leva upp till det. Men Gud dömer ingen, men han har regler som han vill att vi ska förlja för vårt eget bästa. Eddie är inte ute efter att döma, utan att peppa oss! Du ska inte behöva känna press på att vara kristen, det är endast Gud själv som är perfekt och fullkommlig. Men han vill hela tiden förändra oss så att vi blir mer lika han! Blir vi mer lika han så tror ja vill också atomatiskt börjat leva annorlunda, för Gud förändrar oss varje dag! Sen kommer det alltid finnas saker som Gud förändrar eftersom vi alltid kommer att ha fel och brister. Gud älskar oss och vill vara med oss som vi är, men sen älskar han inte alltid det vi gör. Så som sagt, jag tror vi måste vara radikala, men det handlar inte om att man dömer någon! Hoppas inte du ska behöva känna så mer, för jag vet att det inte är så :)

2009-12-10 @ 01:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0