Bula och Freda

Jag har ont i pannan. Idag på jobbet skulle jag hämta pappmuggar i vårat förråd som ligger på innergården bakom cafét. Glad i hågen öppnade jag dörren och stegade in i förrådet. Försent så upptäckte jag att det stod en gammal soffstomme precis en meter innaför, och satte hela kroppstyngden på armstödet så att soffat trycktes neråt. Soffan neråt, och mitt huvud fortsatte rakt fram. Smällen var ett faktum. Mina fingrar trevade längs pannan för att känna vart smällen tog värst. Precis vid tinningen gjorde det ondast, och jag kunde ana en liten liten bula. Jag började skratta och sprang glad i hågen tillbaka med mina muggar! Sedan kallades jag bulan resten av dagen. Nu gör det lite ont när jag använder musklerna som ligger i samma område. Det vore synd att säga att jag blev skadad! ;) Här nedan följer en liten illustration av händelsen.




Jag tycker om min chef. Inte bara för att han anställde mig, utan för att han är skön och skriver bra musik. Han spelade gitarr i Freda, med Uno Svenningson som frontman. Vi som är födda för ca 20 år sedan kommer nog inte ihåg deras storhetstid. Men dom var stora i sverige under åttiotalet. Efter flera flera års tystnad så har dom börjat spela musik ihop igen. Och nu släpper dom ett nytt album, som Freda! 50,60 och 70-talisterna tycker nog att detta är en fantastiskt rolig comeback. Nu i december har dom släppt en singel från skivan vid namn Bäste vän! Jag tycker du ska lyssna! Deras musik faller mig verkligen i smaken. Den finns på spotify och du kan lyssna på den HÄR

Kommentarer
Postat av: joy

haha.. kul.. eller nja.. komiskt..

tack för att du delar med dig av ditt missöde..

ha det gött bulan!!



//

2009-12-16 @ 19:53:26
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: moder

Jag hade min kärochgalen period under Freda epoken.

Jag gillar framförallt deras texter och även Uno Sveningssons texter.

Hoppas att buan blir mindre under dagen, spänn inte musklerna för mycket bara!

2009-12-17 @ 17:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0