Tsunamin



Fem år sedan alltså. Fem år sedan den här fruktansvärda händelsen inträffade. Dagen då över 200.000 människor miste livet, varav nästan 600 svenskar. Jag minns att jag satt hemma hos farmor och farfar när jag fick höra om det. Ofta när det händer hemska saker av den kalibern så kommer man alltid att minnas när, var och hur allt var när man fick reda på det! Men iallafall. Jag har suttit i nästan en timme och bara tittat på Tsunamiklipp på Youtube. Man känner en sådär konstig känsla i magen över hur mäktigt havet och naturens krafter är! Vi är så små! Men våran Gud, han är långt mer mäktigare ändå! Vi kan inte föreställa oss hur mäktig han är, men dom här videorna ger en lite perspektiv på hans storhet!

Idag sänder jag iallafall en bön för alla dom som fortfarande bär på sår från händelsen. Och för dom som förlorade sina nära och kära den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0