Paltkoma

Vilken dag!
Gick upp i ottan (9.00), åt havregrynsgröt och sen begav jag mig till gymmet för ett härligt träningspass!
Det är så otroligt skönt att börja komma igång med träningen igen, två veckors körtelfeber under december satte sina spår!
6 kilo lättare blev man, och allmänt trött, hängig och deppig blev man!

Senare på dagen så for vi till mormor i gränna, för att äta denna norrländska delikatess:



"I norra Sverige tillagas palt av rå, malen (eller finriven) potatis, som blandas med mjöl och salt till en någorlunda hård smet. Av denna smet formas runda bollar (paltarna) som fylls, oftast med fläsk men även andra fyllningar förekommer
."
- Wikipedia

Det må se oaptitligt ut, men det är otroligt gott faktiskt! Så får ni chansen, try it!

Nu ska här slappas resten av kvällen!


UPDATE

Det blev  en femkilometerspromenad med! Nu har jag fått ut maximalt av den här dagen känner jag ;)


UPDATE 2.0
Den här bilden kommer troligtvis att vara min signatur i kommande inlägg..eller är det lökigt kanske?

Kommentarer
Postat av: micke

ja vad ska jag säga om detta!? PALT!! fy tvi och blä! här jag är just nu äter dom palt för fult, vanlig palt blod palt, upstekt palt! dom har till och med en paltseria!

så tyvärr Eddie då får inget med håll av mig på detta :)



och du! lökig bild!;)

2009-01-17 @ 17:50:57
URL: http://saved.blogg.se/
Postat av: eddie

HAHAH!



Du e la för go elle!

2009-01-17 @ 18:02:42
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ser vidrigt ut! Måste prova!

2009-01-17 @ 18:15:27
Postat av: micke

oh vad jag gillar dig broder!!!



:)

2009-01-17 @ 23:56:46
URL: http://saved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0