Crash

Och idag har jag gjort något jag trodde jag aldrig skulle göra..jag har krockat! Med nya bilen som vi hämtade ut igår..
Tur man klarade sig oskadd iallafall..
Det var på påfarten ut på E4:an..jag kör i vänster körfält och kör om några bilar, det är stark sol och jag har den i ansiktet så jag ser inte så mycket, plötsligt står där en jättestor vägarbetsskylt mitt i vägen, om att man måste köra över till höger körfält!
Jag kör i 70 och ser skylten när jag kanske har 10 meter kvar till den, så jag tvärnitar och i ren panik svänger jag över på andra sidan, bilen bakom som kör i det högra körfältet bromsar men pga det grusiga underlaget så glider han bara och krockar rakt in i min högra sida! Som tur var så var det en otroligt pedagogisk tandläkare som jag krockade med, så vi åkte lugnt och sansat till Nybergs Bil där vi båda hade våra bilar registrerade, och skrev en skadeanmälan!

Men som sagt, tur att man är oskadd, det hade kunnat gått riktigt illa om jag inte hunnit bromsa för den där skylten som förresten var "baksidan" av en stor vägarbetsmaskin! Det är en skam att de inte skyltar om sådant några hundra meter innan! AJJABAJJA  VÄGVERKET!!



Min bil efter krocken...HAHA NÄ!

Kommentarer
Postat av: Svanberg

Aj aj, inte bra.. :P

2009-03-17 @ 20:15:03
Postat av: Rojk

Man ska ju egentligen aldrig kasta sig ut i en fil man inte vet hur den ser ut.

2009-03-17 @ 20:16:05
Postat av: Eddie

Rojk: Kommer från mannen utan körkort!;)

2009-03-17 @ 20:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0