Recept och Rent Hus

En blogg ska ju innehålla lite allt möjligt, så därför tänkte jag dela med mig av ett recept, för idag har jag bakat!
Tänk en hemmagjord snickers ungefär!

Sötsliskigt jordnötsgodis, ca 20 bitar

½ burk grovt jordnötssmör
1 dl socker
1 dl kokosflingor
2 dl ljus sirap
5 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker
100 g choklad (ljus eller mörk spelar ingen roll)
1 msk olivolja


Smält jordnötssmöret, sockret, kokosflingorna och sirapen i en mellanstor kastrull. Blanda därefter i cornflakes och vaniljsocker, rör runt och mosa ihop allt till en smet! Häll smeten i en långpanna (ca 25x30 cm). Fördela smeten jämt över långpannan med en sked. Smält chokladen i en liten kastrull, blanda i oljan och rör runt till en len massa, häll ut chokladen jämt över smeten, ställ hela skiten i kylen och låt stelna, sen är det bara att hugga in!

Perfekt om man vill ha lite snabb energi innan träning! Eller om du bara är riktigt sötsugen..ta en rejäl tugga och du vill INTE dra till Willys och köpa godis efter det!





Sedan vill jag även tipsa om ett helt klockrent program!
När du sett Marie-Louise och Marléne gå lös med sina dammvippor i folks äckliga lägenheter och hus, så lovar jag att du inte låter dina dammråttor ligga kvar på ditt golv..
Rent hus
- Onsdagar 20.00 TV4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0