dagen D

Ibland kommer det en dag. En dag då man känner att man fått nog. I månader har tanken på detta skapat ilska och upprördhet. Varje gång jag får syn på det blandas mina känslor av ångest och förvirring. En känsla av att man bara vill lägga sig ner och dö! Så att man slipper lida av tankarna på det, slipper ångesten av att veta att man någon gång måste ta itu med det. Men idag har dagen kommit, nu kan jag inte slippa undan längre!

Jag talar såklart om dagen då det är dags att rensa ur garderoben. Rensa ut alla gamla kläder som bara ligger där och samlar damm, mal och pälsängrar. Idag är den dagen kommen! Nu har jag säkert två timmars härligt rensande framför mig, för en del grejer har man ju samlat på sig senaste åren. Tänk ändå vad bra vi har det! Det är inte alla barn som tvingas rensa ut sina garderober för att dom har för mycket kläder samlade. Just nu i indien så kanske det springer omkring en liten pojke eller flicka och letar efter något varmt att lägga på kroppen när skymningen och kylan kryper på. Usch, jag önskar man kunde hjälpa alla!

Kommentarer
Postat av: joy

genom att förändra attityden i din värld, att minska köphysterin, shoppingbehov och genom att vara en förebild på att leva ett generöst liv kan du beröra fler liv än du tror är möjligt.



fortsätt skriva om och leva det liv du drömmer om.

du är på väg och det är ett väldigt bra ställe att vara på.



"Det är lättare för Gud att styra en bil som rullar"



Gick det bra igår förresten på spelningen?

2009-11-08 @ 13:50:56
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Anna Drott

Såååå tråkigt!!! Det är det värsta jag vet, men med tanke på det minimala garderobsutrymme vi har, så tvingas jag till detta alldeles för ofta...



Jag skänker mina kläder till välgörenhet och hoppas det hjälper någon. Som din mamma skrev. Man kan inte hjälpa alla, men man kan hjälpa någon.



Nu har jag länkat till din blogg. Hoppas det inte kommer in några drakar här nu. Då får du ta fram dina vita vingar och flaxa bort dem. ;)



Love u!

2009-11-08 @ 15:09:48
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com
Postat av: Anna Drott

Tycker det vore fint att ses lite oftare! Vi kommer ner nästa helg. Söndagen. Då är du hemma hoppas jag! :)

2009-11-08 @ 15:34:36
URL: http://annadrott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0