Frågestund med Eddie - svaren!

Vad roligt att det kom in så många frågor! Woho!




Vad fick ni ert bandnamn ifrån?

Dúfva är en egen stavning. Vi blandade gammelsvenskans Dufva med Isländskans Dúva.
Duvan är biblisk. Duvan står för den helige ande. Så enkelt är det :)


Vad gick du för linje på gymnasiet?

Jag gick Estet Bild och Formgivning


Vad för sorts tjejer faller du för?

Nu är jag inte jätteerfaren på den fronten. Men, nu skulle jag väl falla för en tjej som har hjärtat på rätta stället, som tar sin tro på största allvar och som självklart är söt :)


Norrländska eller småländska?

I dialektväg norrländska :)


Hur ser du på din tro?

Tron på Gud är kärlek. En kärleksrelation mellan mig och Gud, och som med en mänsklig relation så behöver jag jobba med den för att den ska vara bra! Jag vill att min tro ska få uttryck i handlingar, och inte bara i åsikter. Jag vill att Gud ska få verka genom mig rent praktiskt i samhället.


Hur ser din framtid ut? Vad vill du jobba med, var vill du bo, sverige? utomlands? stad?
Hur ser drömfamiljen ut?

Jag har faktiskt ingen aning! Jag vill tjäna Gud tillsammans med min fru iallafall. Jag vill att min familj ska vara en lovsjungande kärleksfull familj, där mina barn ska få växa upp i trygghet och stabilitet.


vad gör du nu efter itm?

Jobbar och håller på med musik, både i kyrkan och utanför :)


Har du någon gång upplevt Gud rent personligt eller lever du på dina föräldras tro?

Det var just en personlig upplevelse som fick mig att börja tro på riktigt. Jag upplever honom varje dag. Men just där och då när jag tog steget var det starkaste jag varit med om! Jag kunde inte stå själv, utan låg helt avdomnad på marken och skrattade och grät av lycka! Åh, det var kärlek. Sedan den dagen så har jag aldrig tvekat på Guds existens.


Drömresmål?

Mitt drömresemål blev uppfyllt i våras då jag åkte till USA. Nästa drömresmål är Indien, och dit ska jag denna våren! Nästa drömresemål kommer att vara Israel :)


Vilken gitarr/er använder du?

När jag spelar elgitarr spelar jag på en Fender Telecaster, mexicotillverkad. När jag lirar stålsträngat så kör jag en Cort, lite dyrare budgetmärke. Men funkar skitbra! När jag spelar nylonsträngad så spelar jag på en gammal Aria som min mor fick i gåva som barn.


hur kommer man närmare gud? när man känner att han är så långt borta, och ber och läser biblen och man fortfarande inte känner att man kommit närmare? har du någonsin kännt att du inte velat ha med gud att göra, efter att du blev frälst?

Fortsätt! Gud vill se hängivna hjärtan. Gud är alltid nära, men han visar sig inte alltid som blixtrar och dunder.
Bibeln är Guds ord! Du har Gud mitt framför ögonen på dig när du läser. Men ja, fortsätt be och läs din bibel! Gå till kyrkan och umgås med andra kristna, skapa dig en stabilitet i din tro. Så att du VET att Gud är där, även om det känns tomt.


Visste du att jag känner en tjej som är intresserad av dig?

Det hade jag ingen aning om faktiskt!


Tycker du att jag är tjatig och på vad i så fall?
Finns det något i mitt sätt som du skulle ändra på om du fick? (du kommer inte att få det, men jag är nyfiken! / Mor


Älskade mor. Alla barn tycker sina föräldrar är tjatiga ibland. Du tjatar inte på något speciellt, och det du tjatar om har vi faktiskt gjort oss förtjänta av. Men något jag kanske blir irriterad på ibland är din förmåga att spara på allt! Små skålar med torr pasta, en liten tallrik med två hårda kalla potatisar. Eller alla gamla tupperwareburkar du sparar på! Men, det är du i ett nötskal och det är därför vi älskar dig :)


vad anser du är viktigast i ditt liv? vad är det som mest tid går åt till, som de flesta tankarna cirkulerar kring? stor fråga! :)

Gud och musik! Jag älskar att få uttrycka min kärlek till Gud och människor genom musik!
Mycket tankar kretsar kring kyrkans ungdomsarbete, och självklart vad Gud vill med mitt liv:)


hur beskriver du din stil?

Jag kör mycket second hand. Jag kan köpa mig en ny fräsch jacka, eller ett par skor. Men skjortor och tröjor köper jag på second hand och syr in! Älskar att sy och fixa till sådant som folk lämnat bort. Men stilmässigt så brukar jag få höra att jag är "indie". Vet inte riktigt innebörden! Men jag plockar lite här och där som är snyggt.


Om du skulle veta att du skulle dö om ett år, vad skulle du göra ditt sista år?


Jag skulle nog besöka alla kontinenterna. Annars så skulle jag nog försöka leva på som vanligt!




Kommentarer
Postat av: joy

Förundras än en gång över dig.

Du är bra Eddie!

2009-11-12 @ 11:24:35
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: moder

Åja, några plastburkar har jag gett till Samhjälp å

burken med de två kalla potatisarna fanns ju i kylskåpet förra veckan. Nu är det ny burk med två kalla köttbullar;)

2009-11-12 @ 15:02:49
Postat av: lynniea

vad kul att du kör på secondhand! jag kör också på det, och sedan så får man göra om de lite som man vill, för stilen blir allt mer personlig då :) tack för att du svarade på frågan!

2009-11-13 @ 12:49:34
URL: http://lynniea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0