Illustration..

Gud har hela världen i sin hand! Och då är ju såklart du inkluderad. Samtidigt som han håller hela världen i sin hand, så går han precis bakom dig! Han som håller världen i sin hand vill vara nära dig, prata med dig, krama dig, skratta med dig. Jag menar, hur tryggt är inte det att veta? Att Gud som är så stor att han bär hela jorden i sin hand vill vara med lilla mig.

Visst är det makalöst att Guds stora öga som är så stort att det kan se hela jordklotet i sin helhet, också har sin blick fäst på just dig! Lilla du, lilla jag!



Om jag tänker med mitt barnasinne så tänker jag det såhär. Gud håller jorden framför sig, och med sitt öga tittar han på jorden i sin helhet, men med sitt öga tittar han även på var enda liten individ som finns på den här jorden.
Ett öga, med miljarders synfält. Och han tittar på just dig, och vill så gärna att du ska titta på honom, få ögonkontakt med honom. Den blicken kan förändra ditt liv för all framtid! Det bästa jag gjort i mitt liv, det är att titta på Gud och möta hans blick! WOHO! Glädje!!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Väldigt bra skrivet!

2009-11-13 @ 12:58:14
URL: http://anneismyname.blogg.se/
Postat av: joy

Tycker också att det är bra förklarat!

2009-11-13 @ 13:25:52
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Sara

Eddie!! Din gamle far kom in och handlade mat av mig! Och det var jättemysko, för han pratade sjukt kul. Iaf, det jag skulle komma fram till var att det var längesedan nu! Hur går det på Mackeriet? How you doin' old pal?

2009-11-13 @ 14:59:08
URL: http://waires.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0