kvällstankar II

We won't stay silent anymore!

Jag vill inte vara tyst, jag vill inte hålla tillbaka. Trots att det inte är riktigt politiskt korrekt i dagens samhälle att vara radikal i någonting så vill jag inte vara tyst! Jag vill att alla ska få se, få höra evangelium! Jag vill visa med hela mitt allt att jag lever för Gud (jag säger att jag vill, inte att jag alltid gör det). Jag vill se en ny generation av ungdomar växa fram där bön är en otroligt stor och naturlig del av vardagen! Let us be a prayerful people! Åh, det är en lovsång med Tim Hughes som har tagit över mina högtalare ikväll. Så uppmuntrande lovsång som handlar om just detta! Vi tänker inte vara tysta, oavsett hur sverige ser ut så tänker vi inte vara tysta! Vi tänker leva för att sprida budskapet om Jesus, vi tänker leva för bön! Hallelujah!

Det känns så fint att göra sig beroende av Gud. Och det är inte "förnedrande" mot din egna integritet att ödmjuka dig inför Gud. Det är något fint, något som skapar frid och lycka! När vi gör oss behövande inför honom så välsignar han det. När vi ödmjukar oss och inte gömmer våra ansikten för honom, utan kommer i ärlighet och bekänner att vi gör fel så bara droppar det välsignelser på oss. Inget "Låt gå för den här gången, men skärp till dig till nästa gång" Utan Gud bara ler, öppnar sina armar och säger "Älskade barn. Jag förlåter dig! Du kan gå fri, men synda inte mer" Han tillrättavisar oss med kärlek och sedan är allt bra igen! Vi människor är syndare, och vi kommer aldrig bli syndfria så länge vi lever på den här jorden. Men om vi bara tar bort våra händer från våra ansikten och tittar in i hans ögon och ber om förlåtelse så kan Gud alltid bo i oss.

Splittrat inlägg idag kanske. Två olika små budskap, men detta var vad som fanns på mitt hjärta just ikväll!

Kommentarer
Postat av: Joy

Du har bra saker på ditt hjärta!

Känner mig ärad att jag får ta del av det.



Ska be för dig att dig hjärta fortsätter att brinna och att frustrationen aldrig försvinner!

2009-11-16 @ 12:49:47
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: sandy

AMEN!

2009-11-16 @ 13:43:13
URL: http://sabana.blogg.se/
Postat av: moder

Många som inte är kristna tror säkert att du är helt knäpp i huvudet. Hur kan en 20åring sitta och skriva sånt här?

Å så vet ju vi andra som känner dej att det är så "Eddie", att du älskar ditt kristna liv och bara vill växa i det.Bjuda med andra i det för att du mår så gött av det, helt enkelt.

Att ha massor med likasinnade vänner i sin kyrka, att sträva mot samma mål....

Tack för att du lämnade en portion risgrynsgröt till mej i morse. Lite vaniljsocker på som du sa,,det var mumma!

2009-11-16 @ 16:08:44
Postat av: Clara

Känner igen mig. . du får gärna be för mig ikv Eddie. Allt jobbigt kom bara på en gång nu. Bara sådär liksom. faller lite för lätt.

2009-11-16 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0