Grattis på födelsedagen, älskade far!



Här är han. Mannen, myten, legenden. Mannen som avlade fram mig. Mannen som älskat mig och uppfostrat mig. Jag talar såklart om min far. Håkan Stigson är hans namn. Den 9 november 1955 krystade min farmor fram honom någonstans i Norrköping. Där växte han upp tillsammans med sin mor, far och storasyster.

Han har en guldtand på underkäken, hans riktiga tand blev utslagen någongång under lågstadieperioden av en upprörd tjej som tyckte han var jobbig. Hon slog honom med sin väska. Det är väl en merit ändå?

Hursomhelst så älskar jag verkligen min far. I alla dessa år så har han skjutsat och hämtat. Han har alltid funnits till hands, alltid velat hjälpa! Det har funnits mat färdig när man kommer hem från skolan. Jag har inte varit den lättaste människan att uppfostra, med en ensvishet som är större än många andras. Men han har alltid visat mig en sådan enorm kärlek ändå. Trots mina utbrott, trots alla tråkiga samtal från lärare..ja, vad jag än har gjort så har han ändå visat att han älskar mig! Och se, jag blev ganska skaplig tillslut ändå!

Tack far att du alltid funnits vid vår sida! Ditt liv har bara börjat!
Med Jesus i hjärtat så åldras bara kroppen, men din själ blir mer levande för varje dag!

Grattis på födelsedagen! Love u papi.

Kommentarer
Postat av: joy

"Med Jesus i hjärtat så åldras bara kroppen"... Så sant, stämmer bra in på min Far också.



Jesus förnyar, utmanar, leder vägen ända in i himlen.



Våra föräldrar förtjänar vår respekt. Kul att se din far här på bloggen också ;)

2009-11-09 @ 11:51:31
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: moder

Så fint du skriver om din pappa. Som sagt, vi blir heller inte äldre än vi gör oss själva. Pappa är en rätt lekfull man med mycket humor. De är ett bra sätt att hålla sig ung. Å vi är sååååå glada för att det har gått bra för alla er ungar och inte en endaste av er sitter i Rosengaraget och knaprar stulna Rehypnol å energidryck för att må bra.Bara det gör mej tacksam till Gud varje dag!

2009-11-09 @ 15:08:55
Postat av: Clara

Vad fint du skriver om din far Eddie (: Han måste vara stolt över dig.

:)

2009-11-09 @ 22:10:28
URL: http://claracarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0