Guds ord

"Han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkommnas i svaghet." Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft skall vila över mig. Så glädjer jag mig över svaghet, misshandel och nöd, över förföljelser och ångest, eftersom det sker för Kristus. Ty när jag är svag, då är jag stark."

Dom här orden gav Gud mig igår. Igårkväll hade jag några riktiga downtimmar. Jag kände mig ensam och svag i min Gudsrelation. Som man gör ibland. Man kan höra lögnarens ord viskas i ens öra. "Du är inte tillräcklig" "Hycklare". Man hör lögnarens påminnelser om vilka synder man brottas med. Jag bad om ett ord, och första sidan jag får upp är från Paulus brev till Korintierna. Första meningen jag läser är det som står i kursiv stil i texten ovan. Som att Han lyste med en lampa på just den meningen. Orden gav mig styrka och jag kunde näpsa lögnaren, och somna glad och med Guds härliga frid på insidan.

Detta blev bara ett ytterligare bevis på att Gud faktiskt bryr sig om mig, och dig! Bibeln är Guds ord, och inte bara ett bok bland alla böcker som finns. Gud talar genom bibeln. Har du problem med något, något du undrar eller känner dig förvirrad över. Bibeln har svaret! Bibeln är ett oändligt stort hav av svar, och ju djupare man letar, desto mer inser man hur stor våran Gud är! Hur i hela skogen kan jag ens tänka tanken att prioritera att göra en annan sak istället för att läsa bibeln? I'm a fool! Skärpning Eddie! Det är som att bygga ihop bokhyllan Billy utan bruksanvisning!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Isac

Det är galet hur mycket Guds ord lever, att han verkligen tar tid för oss att visa oss de vi frågar efter är mer otroligt än man kan förstå!



//Isac

2009-10-13 @ 00:06:24
Postat av: joy

Det är ett bibelord jag håller hårt fast i.

Jag har dock svårt att acceptera min svaghet, även inför Gud vill jag vara stark.

Tack för påminnelsen Eddie!

"Tala mycket om Herren med varandra..." Ef 5:19

2009-10-13 @ 16:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0