Giving






Ge!

Det är väl fantastikt att kunna ge! Ge av det man har liksom.
Idag predikade våran ungdomspastor på söndagsmötet. Han talade om just det, att ge! Det du har fått som gåva, ge som gåva. Finns många bibelord som talar för att vi ska leva en generös och givande livsstil, och jag förstår varför det gör det! För det är så saligt att få ge. Det måste inte alltid handla om pengar, det kan handla om att du ger av dig själv, att du delar med dig av din tro. Eller att du hjälper den gamla damen av bussen när bussen inte "nigit" tillräckligt för att hon ska nå ner till trottoarkanten. En givande livsstil behagar Gud, han tvingar ingen till att leva så. Men jag har blivit starkt utmanad på den här fronten, att släppa lite på mitt svenska giriga sinne och börja ge mer!

Kommentarer
Postat av: moder

Nja, inte är du sååå girig heller.

Jag ska berätta en liten grej. Det fanns en gammal sur kärring på posten som alla hatade i kassan, för hon var alltid otrevlig mot folk.

En kvinna hade fått en ingivelse av gud att hon skulle ge av sin kärlek till denna suring. Hon gick fram till kassan och kvinnan tog sikte på en brosch som tanten hade på sig. Hon tittade länge på den och då sa tanten: Vad står du och stirrar på?

-Jag tittar på din fantastiska brosch du har. Sååå otroligt vacker!

-Den har jag gjort själv, sa tanten surt.

Kvinnan bara log och betalade sina räkningar.

Nästa gång öppnade tanten luckan och sa- Dej har jag väntat på, jag har med mig en ask med broscher jag gjort. Du ska få välja en.

-Åh, det var vänligt av dej.osv......

Den gamla damen tinade och var till slut en vänlig dam i kassan.

Att ge kärlek och vänlighet är min sport. Se hur människor tinar och bitterheten smälter i rännilar.

Ett frö av kärlek blir till den vackraste blomma!

ops, det har jag kommit på själv..he,he

2009-10-26 @ 09:10:41
Postat av: Eddie

Gripande, mor!

2009-10-26 @ 14:21:16
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Mona von Qnutzon

Wow din mors inlägg var helt enkelt wow :)

2009-10-26 @ 22:12:31
Postat av: joy

Ja ibland ser man inte resultatet direkt.

Ibland får man aldrig se det, men så viktigt att fortsätta med en generös livsstil ändå!

"Det bästa för din nästa" är verkligen en bra inställning i livet.

Det är spännande att se Eddie, vad som finns i dina tankar! "Det hjärtat är fullt av talar munnen"...

2009-10-27 @ 09:11:41
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0