Jesaja 6

I det år då kung Ussia dog,
såg jag Herren sitta på en hög och upphöjd tron,
och släpet på hans mantel uppfyllde templet.
Serafer stod ovanför honom, var och en hade sex vingar:
Med två täckte de sina ansikten,med två täckte de sina fötter
och med två flög de.
Och den ene ropade till den andre:
"Helig, helig, helig är HERREN Sebaot,
hela jorden är full av hans härlighet."
Rösten från den som ropade fick dörrposterna och trösklarna att skaka,
och huset blev uppfyllt av rök.
Då sade jag: "Ve mig, jag förgås!
Ty jag är en man med orena läppar
och jag bor ibland ett folk med orena läppar,
och mina ögon har sett Konungen, HERREN Sebaot."
Då flög en av seraferna fram till mig.
I hans hand var ett glödande kol,
som han med en tång hade tagit från altaret.
Med det rörde han vid min mun och sade:
"När nu detta har rört vid dina läppar,
har din missgärning tagits ifrån dig och din synd är försonad."
Och jag hörde HERRENS röst. Han sade:
"Vem skall jag sända och vem vill vara vår budbärare?"
Då sade jag: "Här är jag, sänd mig!"

- Utdrag ur Jesajas sjätte kapitel

Är detta inte helt makalöst coolt? Sagan om ringen kan slänga sig nånstans, och detta är dessutom på riktigt!
Ja, jag säger då det. Den som säger att det kristna livet är tråkigt, vet inte alls vad han går miste om!

Kommentarer
Postat av: Natalie:)

Men Sagan om Ringen har ju ett kristet budskap?

2009-10-15 @ 11:12:58
URL: http://nataliesdays.blogg.se/
Postat av: Natalie:)

haha. kaxigt:P

2009-10-15 @ 20:25:42
URL: http://nataliesdays.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-10-15 @ 22:37:19
Postat av: joy

Jag har facebookabstinens så in i, så jag har skaffat mig ännu en blogg.

Men jag kan för mitt liv inte få in en snygg header, deras förklaring på hur jag ska göra är galet kass.

Längesedan som jag satt och htmlkodade.

Vet du hur jag får in headern? Hur gjorde du?

Tacksam för hjälp!

2009-10-15 @ 23:04:54
Postat av: sandy

ser galet bra ut med de nya färgerna! :)

2009-10-15 @ 23:23:15
URL: http://sabana.blogg.se/
Postat av: Eddie

Joy: Om du har blogg.se så är det hela mycket enkelt. Du går in på "design" där kan du trycka på "redigera din befintliga stilmall" Där kommer alla koder liksom. Alla bilder som finns på layouterna är jpeglänkar. Så du behöver bara ut den länken mot en egen länk, som du snabbast skaffar om du öppnar ett nytt inlägg, laddar upp en bild, högerklickar och trycker på nånting med länkblabla. Så har du din jpeglänk där, sedan är det bara att chansa och byta färgkoder och ha sig! :)



Tack för dina kommentarer! Dom uppskattas!



Sandy: TACK!:)

2009-10-16 @ 07:56:04
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Elin

Eddie den nya färgkombinationen är ju hur snygg som helst. Keep it! och ja. Ett liv med Gud är sannerligen aldrig tråkigt.

2009-10-16 @ 11:13:45
URL: http://elinwennstig.blogspot.com
Postat av: joy

Haha.. Tack!

Jag försökte faktiskt med det, men hittade uppenbarligen inte rätt ställe att lägga in länken på, för inget hände..

Kul att kommentarer uppskattas! Har svårt att låta bli! ;)



De nya färgerna är fräscha!!

Syns ikväll?

2009-10-16 @ 11:33:03
Postat av: joy

Nu fick jag in headern, den sitter helt fel, men nu har jag något att utgå ifrån. Tack för hjälpen, eller ja, inspirationen att ge det ett försök till!!

2009-10-16 @ 11:47:55
Postat av: moder

Ha en skön helg min son,

jag finns i köket vid bullbaket om du behöver mej, vet du.

Kram!

2009-10-16 @ 19:36:14
Postat av: joy

läs:

http://www.myutmost.org/10/1017.html



:)

2009-10-17 @ 13:46:18
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0