Kvällstankar..





Jesaja 55:11 "Så skall det vara med ordet som går ut från min mun. Förgäves skall det inte vända tillbaka till mig utan ha verkat vad jag vill, och utfört det vartill jag har sänt ut det"

Eller "Så är det med ordet som kommer från min mun; det vänder inte fruktlöst tillbaka, utan gör det jag vill och utför mitt uppdrag" Som det står i en annan översättning.

Kanske känns det torrt då du vittnar för dina klasskompisar, arbetskamrater och andra du möter.
Du får bara massa jobbiga motargument som du kanske inte kan svara på. Men, tänkt då på detta!
Jag tror egentligen inte att det är dina motargument som är hela poängen med vittnandet! Hur du än blir bemött när du vittnar om Jesus så läggs ett litet frö där. Ett frö som en dag kommer att börja växa. I nödens tid kommer fröet att ge dom tanken "Hm, jag mår skit. Hur var det nu? Jesus är kärlek? Jesus är frid? Ja, skulle sitta fint med lite frid i hjärtat nu" Och vips, där börjar fröet att blomma!

Jag vet själv hur sjukt jobbigt det kan vara att vara ett vittne för Jesus. Men, keep on fighting! Jag får kämpa varje dag. Men jag vet, att oavsett hur dålig jag är på att diskutera, så lägger Gud ett frö där! Och det är det som betyder! Bara vi försöker leva efter det vi står för så gott det går, så att folk runt om ser att vi är äkta. Så spelar det inte så stor roll om vi inte kan svaret på frågan "Hur fick man plats med alla djuren i båten?"

Något jag tänkte på ikväll..
Natti!



Kommentarer
Postat av: anna

så sant!

2009-10-19 @ 23:58:23
Postat av: joy

Tack för att jag får trakassera dig med kommentarer!

Dina ord behövs!

2009-10-20 @ 00:12:07
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Rebeckaa

Eddie,. fortsätt skriva, din blogg e verkligen uppmuntrande !

2009-10-20 @ 00:33:23
Postat av: c

Gripande. Alltid så gripande.

2009-10-20 @ 09:52:20
Postat av: c

Gripande. Alltid så gripande.

2009-10-20 @ 09:52:33
Postat av: moder

Det är alltid så att när man blir utsatt för andras attacker så kopplas ens egen känslor på och vips så har man lust att gå i försvar, eller hur?

Men precis som du skriver så är det bara att skilja på sak och person även här och samtidigt i hjärtat be för personen som attackerar. Jag brukar välsigna de människor jag retar mej på, det brukar hjälpa.

Bra att du är modig och vågar stå för det du tycker utan att skapa osämja.

Det skapar "reeespeekt" grabben.!!

Det skapar

2009-10-20 @ 10:54:16
Postat av: Anonym

eh.. låter kanske lite dumt men måste bara fråga, du är ju kristen och så och vad tycker du om vampyrer och varulvar och så- som filmen twilight?

2009-10-21 @ 15:47:49
Postat av: Caroline

Hej!

Jag har läst din blogg i flera månader nu,

jag älskar att läsa det du skriver!

Du är helt fantastisk, du är uppmuntrande och väldigt . . . jag finner inga ord. Du är i varje fall helt otrolig och en förebild.



Du pratar om din tro på ett väldigt fint sätt,

som många kan relatera till, speciellt ungdomar.

Jag tror att du verkligen når ut.

2009-10-21 @ 16:55:02
Postat av: Eddie

Anonym: Jag ser inget fel i att titta på twilight, harry potter eller liknande. Man får ju känna efter själv om det känns bra eller inte. Jag påverkas inte jättemycket av filmer, däremot väljer jag att inte titta på skräckfilmer.



Caroline: Tack så otroligt mycket för din kommentar! Blev alldeles varm inombords! Gud välsigne dig :)

2009-10-21 @ 22:23:17
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag måste hålla med om att jag inte heller tycker det är så fel att titta på twilight eller liknande, fast samtidigt ska man nog vara försiktig med vad man fyller sin själ med. Likaså som att vi behöver mat till kroppen, så behöver själen fyllas på med andlig mat. Livet är kort, så jag tycker verkligen man ska ta vara på det..så om man är osäker tror jag man ska följa sitt samvete och förnuft istället för viljan för tillfället. Men det var bara en tanke, för jag själv har läst första boken och känner att det inte känns helt rätt att fortsätta läsa de andra. För det finns faktiskt även "skräpmat" för själen likaså som det finns det för kroppen. Men ha det fint och fortsätt med ditt skrivande, det betyder mer än du tror!

2009-10-27 @ 22:48:06
Postat av: ann.

Hej!:)

Jag kikade förbi och ville bara säga att jag är otroligt imponerad över att du är så rak och radikal på din blogg! Fantastiskt, verkligen!!:)

Tror att det du skriver verkligen kommer beröra, och berör människor redan!

Keep up the good work!!

Ha det gott och var välsignad!



(Förövrigt; härlig spelning på youth! Du har fantastisk utstrålning!)



//ann.

2009-11-01 @ 18:14:29
Postat av: Eddie

ann: tack så jättemycket! blir helt välsignad av det du skriver! kul att du lyssnade på mig! :) Tack igen!



Bless!!

2009-11-01 @ 22:33:23
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Adam.

På svaret om hur de fick plats med djuren i båten finns ett enda svar som är resonabelt.



Det fick dom inte.



Det fanns aldrig någon båt, och det var aldrig vatten upp över bergstopparna. Punkt.

2009-11-01 @ 23:07:43
URL: http://theaudioinjectedsoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0