Slumdog Millionaire och promenad



Jag och min bror fick i hemläxa av ungdomspastorsfrun att se Slumdog Millionaire.
Och ja, den berörde mig helt makalöst mycket! Den hamnar lätt på min top 5-lista över dom bässta filmerna jag sett någonsin! Och peppen på Indienresan jag ska göra i vår är helt sjukt mycket större nu, efter att jag har fått se lite indisk kultur. 

Och, jag älskar min mamma. Hon är livets kvinna! Så skönt att ha en mor som säger "Eddie, kom så går vi ut en sväng.." Så går man bara, flera kilometer och pratar om ditten och datten. Allt ifrån tjejer till församlingar.
Vi gick en lång promenad på obelysta lervällingsvägar. Och för att citera min mor "Din morfar älskade mörkret.."mörkret är vila" brukade han alltid säga" Och så är det nog. Well, ta till vara på dina föräldrarelationer! Någon som läser detta kanske inte har några föräldrar att ty sig till. Till dig vill jag säga att du alltid har en far i Gud! Och det föräldraskapet är mer kärleksfullt än något annat föräldraskap.

Jag har jobbat idag med..om det intresserar någon!

Var fett välsignad!

Kommentarer
Postat av: sandy

Till dig vill jag säga att du alltid har en far i Gud! Och det föräldraskapet är mer kärleksfullt än något annat föräldraskap.



tack för dina ord, de gick rätt in i hjärtat.

2009-10-18 @ 00:54:23
URL: http://sabana.blogg.se/
Postat av: joy

Visst är den bra! Jag grät vid med än ett tillfälle...

Jag är så sjukt förälskad i Indien att jag inte fattar det ibland. Har ett par filmer, sitter ibland på youtube eller någon indisk sida och lyssnar på soundtrack ;)

Jag har bott med 8 stycken indier nämligen, svårt att inte bli påverkad.



Du verkar ha en helt underbar mor!!

Det du säger om henne, säger otroligt mycket om dig!

Få grabbar som du kvar! Wow! Du är unik på ett väldigt positivt sätt!



Gud älskar dig så högt och söker varje möjlighet att välsigna dig i din vardag!

2009-10-18 @ 11:08:51
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: moder

Tänk vilken son man har.

Där går man i mörkret och pratar om allt från recept till Gudstro. Och när det blir som lervällingsaktigast kan man grabba tag i en stor stark pöjk med rejäla muskler och bra syn som stöttar sin gamla mor i leråkern. Helt fantastiskt!

2009-10-18 @ 13:05:32
Postat av: Hanna

Du är så galet bra Eddie. Jag älskar att läsa din blogg och hur du uppmuntrar folk till guds kärlek. Fortsätt så, du är sannerligen en förebild för många!

2009-10-18 @ 13:45:02
URL: http://hannafeurst.blogspot.com
Postat av: Eddie

Tack för era uppmuntrande ord :)

2009-10-18 @ 15:15:21
URL: http://eddieskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0