2 sep

Vill bara säga att jag tycker det är fantastiskt roligt att det börjar kommenteras en del!
Tveka aldrig att skriva om du känner för det! Oavsett om det är positivt eller negativt :)

Idag har jag varit på cellgrupp, där togs ett bibelord upp som verkligen slog mig med storm!
"Han som som förmår göra långt mer än allt vi ber om eller tänker, genom den kraft som mäktigt verkar i oss" Efesierbrevet 3:20

HAN, DEN MANNEN, JESUS, verkar i MIG! Och han verkar i DIG! Fatta vilka underverk vi kan göra i hans namn!
Allt vad vi tänker att Gud kan göra, plus ännu mer förmår han att göra! Så stor är han, så stor att det övergår vårat förstånd! Vad har vi att vara rädda för egentligen? Ja, bara en lite kort notis till dig som är osäker på om Gud verkligen kan använda dig, verka genom dig, lysa genom dig! Där har du löftet, han kraft verkar mäktigt i dig! Inte litegrann, inte lite sådär lagom mycket..utan mäktigt verkar hans kraft i dig!

Puss och bless!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Kul att se dig idag kompis. Jag ringer dig imorgon någon gång efter jag har fått introduktionen så kan vi ju mötas upp någonstans :)

2009-09-02 @ 00:21:21
Postat av: Adam.

Blir en del kommentarer här, hoppas det är ok.



Vad har Gud gjort åt någonting här i världen egentligen..?

Javisstja, han har ju visat sig i korv bland annat, för att visa att han bryr sig om världssvälten och så.. men något mer kan jag inte riktigt komma på.



Finns ett bra klipp om det, have a look:



http://www.youtube.com/watch?v=fnjfxCp92pc



Känn ironin flöda.

2009-09-02 @ 00:32:03
Postat av: Eddie

Jackson: Ja det var livet! Ring du :)



Adam: Kommentera på du! :) Gud bryr sig absolut om världsvälten! Frågan är om vi gör det? Vi är Guds redskap, Guds händer och fötter! Jag tror Gud skriker efter människor som vill arbeta för honom, dvs arbeta för människor i nöd etc.



Det är vårat eget fel att världen ser ut som den gör idag! Vi har vänt ryggen mot Gud, och i och med den fria viljan vi har fått som en kärleksgåva så kan Gud inte göra något! Han vill, men kan inte..för att människan har valt att inte följa honom! Frid!

2009-09-02 @ 10:06:03
URL: http://eddieskriver.blogg.se/
Postat av: Anonym

uppmuntrande och passande för vad jag upplevt idag. en smula bekräftelse sådär. mmm kära hjärtanes vad Gud är stor aaaah jag är så lycklig! hahahahaha (lyckoskratt). det bubblar inom mig så var bara tvungen att släppa ut lite här. dela glädjen lite! wiiiiieeee /bee

2009-09-02 @ 18:41:38
Postat av: Natalie:)

Hey!

Kan du inte skriva lite mer om vad du gör på dagarna?

2009-09-02 @ 22:04:00
URL: http://nataliesdays.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud är fantastisk, det finns inget bättre än honom, och kommer aldrig att finnas. Vi alla borde söka honom mer, hela tiden! Men ville främst bara tacka för inlägget, fortsätt med sånna här, du anar inte vad det kan få för betydelse i andras liv :)

2009-09-11 @ 00:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0