Dreggedragg

Skvaller? Baktal? Skitsnack?

Nej tack, det tillhör inte Guds rike. Tänk vad vi människor är duktiga på att skvallra, om arbetskamrater, klasskompisar. Predikan idag handlade om just detta! Vilken doft, vilken atmosfär ska vi kristna sprida?
Jag kände mig nästan lite provocerad, kanske just för att det träffade mig så hårt! Det är dags att vända om, och det hjälper inte att "tvätta" sin tunga, vi måste ändra oss på djupet, ändra oss i våra hjärtan! Det hjärtat är fullt av talar munnen, står det i Bibeln. Jag vill inte sprida en äcklig doft av skitsnack omkring mig. Jag vill att folk ska känna en doft av vältal, en doft av kärlek till mina medmänniskor. Så, där fick jag något att tänka på. Vilken attityd jag visar, och vilket språk jag talar.

Well, skön helg annars! Ledde lovsång på Livets Ord i fredags, hade jordens stressigaste dag på jobbet. Höstmarknad = En miljon hungriga människor, behöver jag säga nått mer? Senare blev det rappakalja hemma hos livets man. Joakim Berguist, som förövrigt fick till jordens roligaste förklaringar på orden som lästes upp, ex. Dreggedragg = "En äldre man som är full och spyr och ställer till oreda"

Ha en fortsätt fin helg!

Kommentarer
Postat av: moder

Vi bör alla tänka på attityder. Jag brukar försöka skilja på sak och person, då blir det lättare.

Det personer gör kanske inte känns okej för mej, men alla människor har något bra.

Då blir det enklare i konflikter också....

Man försöker tänka på vad trubblet handlar om och inte personen bakom.

Puss, älskling.Bless....

2009-09-27 @ 21:32:33
Postat av: Natalie:)

Eddie, varför skriver du nästan ingenting om vad du gör på dagarna?:)

2009-09-28 @ 22:17:10
URL: http://nataliesdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0