Pretty little thing

Ibland måste man inte vara så peppad! Man får tycka att allt suger, och att allt inte går som man vill! Man får det.
Oavsett hur underbar Gud är, så ligger det i människans natur att inte ligga på topp jämt! Så känner jag lite nu, men samtidigt så känner jag hur Gud är med mig! En trygg känsla av vetskapen att han bär allt i sin stora starka hand. Kanske är du i en situation i ditt liv där du känner att inget går som du vill, någon närstående kanske är allvarligt sjuk, du kanske har förlorat ditt jobb, eller något annat som känns helt värdelöst! Jag vill bara säga till dig att du får vara arg, du får vara besviken, du får skrika och vara arg på Gud! Men, han bär det i sin hand, ibland blir det inte som vi tänkt oss och vi måste kanske gå igenom vissa saker för att växa som människor. Detta säger jag främst till dig som har en tro på Gud. Och ja, poängen jag vill få fram är att; Bara för att du är kristen, så måste du inte alltid känna ett tvång att vara jätteglad och positiv. (för ett tag, annars kan du hamna i bitterhet)

Dagens lilla notis..


Kommentarer
Postat av: sandy

hej. har läst din blogg här ett tag, hittade den via en kompis. härligt att se att det finns människor som har siktet inställt på Gud! tycker du skriver riktigt bra och det är alltid kul att se när det har kommit något nytt :). känns nästan lite förmätet att länka till sig själv såhär, men jag skriver också en del om både godbitarna och det mer problematiska med att vara kristen på min blogg. så om du har lust så kan du gå in och kolla lite där, sabana.blogg.se är adressen.

haha. känns lite bakvänt det här, men fick en sådan stark känsla att jag skulle göra det så.. ja, nu blev det så :).



tack för en fin blogg! :)

/sandy

2009-09-13 @ 20:32:41
URL: http://sabana.blogg.se/
Postat av: moder

Bra att du tog upp det där med att bara för att man är kristen måste inte allt vara en dans på rosor. Men URTRYGGHETEN och VISSHETEN om att man har Gud är så gott att ha. Kram till sandy åxå. Har läst din blogg och ni gör det så bra ni ungdomar som vågar satsa på Gud i dessa tider.Jag blir imponerad.Roligt att ni skapar nätverk er kristna emellan. Det fanns ju liksom inte när en annan växte upp.

Ps, skickar vidare den lilla sångversen:

och om sången nån gång skulle tystna, eller störas av oro och strid.Herre öppna på nytt mina ögon, så jag ser att hos Dej är min frid"

2009-09-14 @ 15:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0