After your heart..

Städa städa städa! Ja, idag är jag i städtagen! Efter ett besök hos vaccinationscentralen och polisstyrelsen så var det dags att åka hem och städa. Varför? Jo, för att min kvinna kommer hit i helgen! Och hon bor då i mitt rum, medans jag flyttar in till lillebror. Så det ska vara fräscht, dammfritt och renbäddat! Varför? Jo, för att hon är värd det bästa!

Just nu när jag skrev det där så fick jag en tanke! Att, sådär kan det vara i våra liv ibland. Ostädat! Det luktar instängt och det är dammigt. Ett bra städtips för ditt andliga liv kan vara så enkelt som att be om Gud om förlåtelse och upprättelse! Ju mer sällan man städar, desto mer damm och äckel samlas det! Och ju mer sällan man städar, desto jobbigare blir det när man väl ska ta tag i att göra det! Så, städa ditt andliga liv! Det håller dig och din Gudsrelation ren och fräsch! På samma sätt som min Carolina är värd det bästa när hon kommer hit, så är Gud värd det bästa i ditt liv. Ja, en liten uppmuntran bara! Håll dig så ren du kan, och var snabb med att städa när det blivit smutsigt! Varför? Jo, för att Gud är värd det bästa!

Ha en välsignad helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Good preaching!! Härligt Eddie, känns tryggt och gott för mej:)Trevlig helg och stor kram från mej!

2010-03-05 @ 18:49:46
Postat av: Johanna

Amen! Ännu en predikant i familjen ser jag, hur skall vi klara av så många ;) ha så kul och ta hand om lillasyster :)

2010-03-05 @ 19:05:37
URL: http://bykvinnan.blogg.se/
Postat av: Moder

Bra Eddie, det där kan vara bra att påminna dej om att du själv har dokumenterat. Städning är inte roligt, men det känns bra efteråt. Hm... ska lägga det på minnet den dagen det ser ut som Rotebo i ditt rum ;) Love sonen min.

2010-03-06 @ 14:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0